پایگــــاه بسیجـ دانشجویی شــهید نصــــــرالله زاده

دانشگاه آزاد واحد رشت
پایگــــاه بسیجـ دانشجویی شــهید نصــــــرالله زاده

بــِسْم ِاللْـہِ الـرَّحْمـטּِ الرَّحیـمْ
وَإِטּ یَڪُادُ الَّذِیـטּَ ڪَفَـرُو الَیُـزْلِقُـونَڪَ
بِـأَبْصَـارِ هِـمْ لَمَّـا سَمِعُـوا الـذِّڪْرَ
وَیَقُولُوטּَ إِنَّـہُ لَمَجْنُـوטּُُ وَمَـا هُـوَ إِلَّـا
ذِڪْرٌ لِّلْعَـالَمِیـטּْ

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*

حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای:

بسیج دانشجویی که برآیند آینده نگری و دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) می باشد، با گذشت حدود سه دهه از حضورش در فضای عمومی دانشگاه ها، امروز به یکی از تشکل های موثر دانشجویی تبدیل شده است. «مشخصه دانشجویی» و «رسالت انقلابی» بسیج دانشجویی، حکایت از اهمیت راهبردی و نقش بنیادین آن در حرکت به سمت «دانشگاه اسلامی» دارد.

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
* * * * * * * * * * * * * *

پیامبر(صلی الله علیه آله): هر کسی در کتابی با نوشته ای بر من صلوات بفرستد،
یعنی صلوات را بنویسید، تا نام من در آن کتاب است ملائکه برای او از درگاه حق طلب آمرزش میکنند...
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم..

نويسندگان

۱۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

برجوانی ، چون که بگذشت، گریستم.

کاش جوانی به سوی ما باز میگشت.

اگر جوانی به فروش میرسید.

به فروشنده اش هرچه میخواست، می دادم.

لیکن جوانی چون بر ستیغ کوه ها نشیند.

به دست آوردنش دشوار است.

ای جوان ، قدر جوانیت را بدان، روزت مبارک.

میلاد باسعادت حضرت علی اکبر ع مبارک.

  • رهروان ولایت

اصلح کیست

۲۴
خرداد

جهت دیدن تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک نمایید

  • رهروان ولایت

  • رهروان ولایت
روزه; درباره روزه مستحبّى در این ماه بسیار تأکید شده است. رسول گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) این ماه را روزه مى گرفت و آن را به ماه مبارک رمضان وصل مى کرد.(1)
روایات فراوانى درباره روزه ماه شعبان وارد شده است که مختصرى از آنها را نقل مى کنیم:
الف) رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود: «شعبان ماه من است و رمضان ماه خداست; هر کس یک روز از ماه مرا روزه بدارد، من در قیامت شفیع او خواهم بود و هر کس، دو روز از آن را روزه بگیرد، خداوند گناهان گذشته اش را مى آمرزد و هر کس که سه روز روزه بدارد، به او گفته مى شود (از گناهان پاک شده اى) اعمالت را از ابتدا شروع کن».(2)
ب) از امام صادق(علیه السلام) روایت شده است که چون ماه شعبان داخل مى شد، امام زین العابدین(علیه السلام) اصحاب خود را جمع مى کرد و مى فرمود: اى یاران من! مى دانید این چه ماهى است؟ این ماه شعبان است، رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى فرمود: شعبان ماه من است پس براى محبّت به پیامبر(صلى الله علیه وآله)، و براى تقرّب به پروردگار خود، این ماه را روزه بدارید، به حقّ آن خدایى که جان على بن الحسین(علیهما السلام) در دست اوست سوگند یاد مى کنم که از پدرم حسین بن على(علیهما السلام) شنیدم فرمود: از امیرمؤمنان(علیه السلام) شنیدم که: هر کس ماه شعبان را براى محبّت به پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله) و تقرّب به خداوند روزه بگیرد، خداوند او را دوست مى دارد و به کرامت خویش در روز قیامت نزدیک مى کند، و بهشت را بر او واجب مى گرداند.(3)
ج) صفوان جمّال مى گوید: امام صادق(علیه السلام) به من فرمود: کسانى را که در اطراف و نواحى تو هستند به روزه در ماه شعبان وادار کن! گفتم: فدایت شوم آیا در فضیلت آن چیز مهمّى وجود دارد؟ فرمود: آرى، رسول خدا(صلى الله علیه وآله) هنگامى که هلال ماه شعبان را مى دید، فرمان مى داد که منادى در مدینه ندا دهد و بگوید: اى اهل یثرب! من فرستاده خدا به سوى شمایم; آگاه باشید که شعبان ماه من است، پس خداوند رحمت کند کسى را که یارى کند مرا بر این ماه (یعنى آن را روزه بدارد) سپس امام(علیه السلام) در ادامه فرمود: امیر مؤمنان على(علیه السلام) مى فرمود: از زمانى که این سخن را از منادى رسول اللّه(صلى الله علیه وآله) شنیدم، هرگز روزه ماه شعبان از من فوت نشد و تا زمانى که زنده ام نیز از من فوت نخواهد شد ان شاءاللّه.(4) (البتّه آنها که نمى توانند همه ماه را روزه بگیرند، خوب است هر مقدار را که مى توانند، روزه بگیرند).
  • رهروان ولایت

download link

  • رهروان ولایت

اصلح کیست؟

۲۱
خرداد
  • رهروان ولایت

هوالحکیم

۲۱
خرداد

فرشته ای بود که خداوند بال و پرش را گرفته بود،قرار بود، قرار بود سالها در آن جزیره بماند تا تنبیه شود. فطرس ملک داشت آسمان را نگاه می کرد، که نوزادی را در آغوش ملائک دید، در هاله ای از نور و در راه کره خاکی.

خداوند به حق این نوزاد عزیز، بال و پرم را به من برگردان، می خواهم باز هم فرشته درگاه تو باشم...

وقتی بخاطر این مولود عزیز بال و پر فطرس ملک دوباره به او بخشیده شد سوگند یاد کرد تا همیشه تازیخ کاتب صدای یاحسین (ع) آدمیان باشد.

ولادت با سعادت امام حسین (ع) بر همگان مبارک

بهترین ثروت قناعت در زندگی است.   «امام حسین (ع)»

  • رهروان ولایت


روزی مرد نابینایی با کسب اجازه به محضر حضرت زهرا آمد. حضرت از او فاصله گرفت و خود را پوشانید، پیامبر اکرم که در آن جا حضور داشت از حضرت زهرا پرسید: «با این که این مرد نابیناست و تو را نمی بیند، چرا خود را پوشاندی»؟ حضرت زهرا در پاسخ فرمود: «اگر او مرا نمی بیند، من که او را می بینم، وانگهی او بو را استشمام می کند». پیامبر (به نشانه تأیید شیوه و گفتار حضرت زهرا«س») فرمود: «أَشْهَدُ اَنَّکِ بَضْعَةٌ مِنّی؛ گواهی می دهم که تو پاره تن من هستی».

امیرمؤمنان علی فرمود: روزی همراه گروهی در محضر رسول خدا نشسته بودیم. آن حضرت به ما رو کرد و فرمود: «بهترین کار برای زنان چیست؟» هیچ کدام از حاضران نتوانستند جواب صحیح بدهند. هنگامی که متفرّق شدند، من به خانه بازگشتم، و همین موضوع را از حضرت زهرا پرسیدم، و ماجرای سؤال پیامبر و پاسخ صحیح ندادن اصحاب را برای حضرت زهرا تعریف کردم، و گفتم هیچ یک از ما نتوانستیم پاسخ صحیح بدهیم. حضرت زهرا فرمود: ولی من پاسخ به این سؤال را می دانم، و آن این است که: «خَیْرٌ لِلنِّساءِ اَنْ لایَرِینَ الرِّجالَ وَلایَراهُنَّ الرِّجالُ؛ صلاح زنان در آن است که آنها مردان نامحرم را نبینند، و مردان نامحرم آنها را نبینند».

* حجاب در اسلام به معنای پرده نشینی نیست، بلکه به معنای پوششی معقول برای جلوگیری از فساد، و حفظ کرامت زن است.

من به محضر رسول خدا بازگشتم و عرض کردم: «ای رسول خدا! از ما پرسیدی که چه کار برای زنان برتر است، پاسخش این است که برترین کار برای زنان این است که آنها مردان نامحرم را نبینند، و مردان نامحرم آنها را نبینند».

پیامبر فرمود: «چه کسی به تو چنین خبر داد، تو که این جا بودی و پاسخی نگفتی؟» علی عرض کرد: «فاطمه چنین فرمود».

پیامبر از این پاسخ خشنود شد، و سخن فاطمه را پسندید و به نشانه تأیید او فرمود: «اِنَّ فاطِمَةُ بضْعَةٌ مِنّی؛ همانا فاطمه، پاره تن من است».
مسأله حجاب در سیره حضرت زهرا

حجة الاسلام والمسلمین محمد محمّدی اشتهاردی - http://www.tebyan.net

  • رهروان ولایت

 ما مسلمانها البته باید قدر بدانیم، باید در پدیده بعثت بیندیشیم. باید از آن درس بگیریم، باید این گذشته ی پر فروغ را چراغی کنیم برای راه آینده ی دشوار خودمان که در پیش داریم.

"84/11/6"


  • رهروان ولایت

از غم دوست در این میکده فریاد کشم                   دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم

داد و بیداد که در محفل ما رندی نیست                         که برش شکوه برم داد ز بیداد کشم

عاشقم عاشق روی تو نه چیز دگری                     بار هجران و وصالت به دل شاد کشم

در غمت ای گل شاداب من ای خسرو من                   جور مجنون ببرم تیشه ی فرهاد کشم

سالها می گذرند حادثه ها می آیند                      انتظار فرج از نیمه ی خرداد کشم

  • رهروان ولایت