پایگــــاه بسیجـ دانشجویی شــهید نصــــــرالله زاده

دانشگاه آزاد واحد رشت
پایگــــاه بسیجـ دانشجویی شــهید نصــــــرالله زاده

بــِسْم ِاللْـہِ الـرَّحْمـטּِ الرَّحیـمْ
وَإِטּ یَڪُادُ الَّذِیـטּَ ڪَفَـرُو الَیُـزْلِقُـونَڪَ
بِـأَبْصَـارِ هِـمْ لَمَّـا سَمِعُـوا الـذِّڪْرَ
وَیَقُولُوטּَ إِنَّـہُ لَمَجْنُـوטּُُ وَمَـا هُـوَ إِلَّـا
ذِڪْرٌ لِّلْعَـالَمِیـטּْ

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*

حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای:

بسیج دانشجویی که برآیند آینده نگری و دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) می باشد، با گذشت حدود سه دهه از حضورش در فضای عمومی دانشگاه ها، امروز به یکی از تشکل های موثر دانشجویی تبدیل شده است. «مشخصه دانشجویی» و «رسالت انقلابی» بسیج دانشجویی، حکایت از اهمیت راهبردی و نقش بنیادین آن در حرکت به سمت «دانشگاه اسلامی» دارد.

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
* * * * * * * * * * * * * *

پیامبر(صلی الله علیه آله): هر کسی در کتابی با نوشته ای بر من صلوات بفرستد،
یعنی صلوات را بنویسید، تا نام من در آن کتاب است ملائکه برای او از درگاه حق طلب آمرزش میکنند...
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم..

نويسندگان

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

خواستم بگویم، که فاطمه دختر محمد (ص) است.


دیدم که فاطمه نیست.


خواستم بگویم، که فاطمه همسر علی است.


دیدم که فاطمه نیست.


خواستم بگویم، که فاطمه مادر حسین است.


دیدم که فاطمه نیست.


خواستم بگویم، که فاطمه مادر زینب است.


باز دیدم که فاطمه نیست.


نه، این‌ها همه هست و این همه فاطمه نیست.


فاطمه، فاطمه است.

 

دکتر علی شریعتی

 اللهم عجل لولیک الفرج  

  • رهروان ولایت

نام او فاطمه بود که بعدها پس از ازدواج با حضرت علی (علیه السلام) با کنیه "امُّ البنین" (مادر پسران) مشهور شد. پدر و مادرش از خاندان بنی کلاب از اجداد بزرگ حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) بودند و دارای خوبیها و صفات خانوادگی مشترک بودند.
فاطمه دختری پاکدل و باتقوا بود. فضایل اخلاقی، کمالات انسانی، نیروی ایمانی، ثبات و پایداری، شکیبایی و بردباری، بصیرت و دانایی، نطق و سخندانی او را به شایستگی ، بانوی بانوان کرده بود.(1)
تاریخ تولد ام البنین:
در مورد تاریخ دقیق ولادت حضرت ام البنین اطلاعی در دست نیست و تاریخ نگارانْ سال ولادت او را ثبت نکرده اند، ولی یاد آور شده اند که تولد پسر بزرگ ایشان، حضرت ابوالفضل علیه السلام ، در سال 26 ق اتفاق افتاده است. برخی از تاریخ نگارانْ زمان ولادت ایشان را در حدود پنج سال پس از هجرت (در حوالی کوفه) تخمین می زنند.

  • رهروان ولایت

یا قائم آل محمد

می دانم آدینه ای خواهی آمد که سحرگاهانش سوای همه ی روزهاست خورشید شادمانه ترین طلوعش را خواهد کرد و دنیا رنگ دیگری خواهد گرفت.
چهار فصل یکی خواهند شد.
و در پیکر بهار یه تو خوشامد خواهند گفت و جهان دوباره طعم محبت و دوستی را خواهد چشید و تشنگی قرنها را فرو خواهی نشاند.
سلام بر تو،هر صبحگاهان و هر شامگاهان.

  • رهروان ولایت

 

 همه ساله روز 18 فروردین (7 آوریل) به عنوان روز جهانی بهداشت در کشور های مختلف جهان گرامی داشته می شود. در چنین روزی در سال 1948 میلادی در نیویورک، نخستین اساسنامه کنفرانس بین المللی بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی تدوین گردید.همچنین در ژوئن همان سال نخستین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی در ژنو با حضور نمایندگان بیش از شصت و یک کشور جهان تشکیل شد. از آن سال به بعد همه ساله چنین روزی به عنوان روز جهانی بهداشت در کشورهای مختلف گرامی داشته می شود.

در جمهوری اسلامی ایران امر بهداشت همواره به عنوان یکی از مباحث مبنایی در مباحث توسعه مندی کشور مد نظر بوده است چنانکه فصل بیست و پنجم قانون " بر نامه ی سوم توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور " به بهداشت و درمان اختصاص داده شده است.

بهداشت چیست؟

بهداشت در واقع زیر بنای فعالیتهای اقتصادی و پیشرفتهای اجتماعی یک ملت است و سلامت جامعه در گرو رعایت اصول بهداشتی می باشد و جامعه سالم و تندرست می تواند از منافع خود دفاع، و حقوق خود را کسب کند.

بهداشت عبارت است ازعلم و هنر پیشگیری از بیماریها، طولانی کردن عمر و بالا بردن سطح سلامت و توانایی بشر که اگر تک تک افراد جامعه سالم باشند، می توان در مجموع، یک جامعه سالم و توانا به وجود آورد.

اهمیت حفظ سلامت در اسلام

یکی از توصیه‌های مهم دین اسلام و بزرگان دینی در ارتباط با پرهیز در هر کاری است به طوری که در احادیث و روایات معصومین(ع) از آن به عنوان پایه و اساس تندرستی انسان یاد شده است به طوریکه در روایتی از مولای متقیان امام علی(ع) ذکر شده است که "تن درستی، جز با پرهیز، به دست نمی‌آید."(غرر الحکم، حدیث 10605)

از دیدگاه ائمه اطهار علیهم السلام رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از بیماری بسیار مهم است و آنچه که در یک نگاه کلی می توان بدست آورد تأکید آنها بر پیشگیری است تا نیازی به درمان نباشد.

بیشترین نکاتی که در بین عبارات معصومین می توان دید تأکید آنها بر رعایت خوردن و آشامیدن و نگه داشتن حدود آنهاست. بر حذر داشتن از افراط و تفریط از شاخصه های کلی دستورات ائمه معصومین علیهم السلام است که در خوردن و آشامیدن نیز صادق است.

رسول گرامى مى فرمایند: 'مَنْ قَلَّ طُعْمُهُ صَحَّ بَطْنُهُ وَ صَفَا قَلْبُهُ ، وَ مَنْ کَثُرَ طُعْمُهُ سَقُمَ بَطْنُهُ و قَسَا قَلْبُهُ'(تنبیه الخواطر، صفحه 38) "کسى که غذایش کم شد، شکمش سالم و قلبش با صفا مى گردد و کسى که غذایش زیاد شد، شکمش مریض و قلبش قسى مى گردد."

امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند: "الصّحّة افضل النّعم" (تصنیف غررالحکم حدیث 11148) "صحت و سلامتی از هر نعمت دیگری بهتر و ارزشمندتر است."

و به طور خلاصه، ارزش بدن و سلامت آن در اسلام به حدی است که بعضی از دانشمندان اسلامی گفته اند: پیامبران الهی در آغاز نبوّت و رسالت خود باید سالم و از نقص بدنی، دور و بر کنار باشند.

با آرزوی سلامتی و تندرستی


 

  • رهروان ولایت

اهمیت صله ارحام

۰۱
فروردين

عید نوروز با دید و بازدیدهای خویشاوندی و عیدی دادن و عیدی گرفتن عجین شده است؛ رسوم زیبایی که گویا نوروز با همین ها معنی پیدا می کند؛ در واقع ایرانیان در ایام نوروز بهترین و بزرگترین عمل نیک یعنی "صله ارحام" را به جا می آورند.

در نوروز، نخست به دیدن بزرگان فامیل، طایفه و شخصیت های علمی و اجتماعی می روند. در بسیاری از این عید دیدنی ها، همه اعضای خانواده شرکت دارند.

هویت و اصالت هر انسان، زاده و پرورده روحیه پیوستگی خانوادگی و خویشاوند گرایی و روابط اجتماعی است که از همین رهگذر، صله رحم در بهار دل ها متجلی می شود و فرآیند روابط حسنه با نزدیکان و همسایه و دوستان شریف و به ویژه، پدر و مادر و بزرگان فامیل، شکل می گیرد.

آثار دید و بازدید در روایات

انسان باید از هر موقعیتی برای افزایش ارتباط با خویشان استفاده کند؛ چرا که عامل بسیاری از برکات در دنیا و آخرت است و آسایش و آرامش را برای بشر به ارمغان می آورد. در روایات است که دید و بازدید و صله رحم موجب افزایش عمر می شود و اگر کسی صله رحم را قطع کند عمرش کاهش می یابد. شکی نیست که صله رحم و دید و بازدید موجب می شود تا آدمی به آرامش برسد و همین عامل خود به تنهایی موجب افزایش عمر می شود.

امام باقر(ع) می فرماید: رسول خدا(ص) فرمود: به حاضران و غایبان امتم و کسانی که هنوز به دنیا نیامده اند تا روز قیامت، سفارش می کنم با خویشان خود ارتباط برقرار کنند، هر چند میان ایشان به اندازه یک سال راه رفتن فاصله باشد. همانا صله ارحام از اموری است که خدای متعال آن را بخشی از دین قرار داده است.
(گناهان کبیره، ج1، ص164/ اصول کافی، ج2، ص120)

امام صادق(ع) فرمود: صله رحم، خلق رانیکو، آدم را سخاوتمند و نفس را پاکیزه می سازد.
(همان، ص 411)

آن حضرت همچنین فرمود: صله رحم، مرگ را به تاخیر می اندازد؛ سبب دوستی در خانواده می شود؛ حساب قیامت را آسان می کند و از گناهان آدمی می کاهد. پس با خویشان خود پیوند برقرار کنید و به برادرانتان نیکی کنید، هرچند با خوب سلام کردن و جواب سلام دادن باشد.
(همان، ص 49)

پیروز باشید

  • رهروان ولایت

تبریک سال نو

۰۱
فروردين

زمین دوباره نفس می کشد

گل ها لبخند می زنند

پرندگان خسته بر می گردند

و دوباره معجزه آب ، زمین و آفتاب

خداوند مهربان مژده رسیدن بهار و آغاز روزی نو را به دوش باد صبا نهاد تا گل های وجودتان را شکوفا کند و دلهای پر مهرتان را به روزهای سبز بهار پیوند زد.

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد

 فرا رسیدن بهار سال 1393 هجری خورشیدی و نوروز باستانی ، که نشانه ای از قدرت و رحمت الهی است را به تک تک خانواده های ایرانی تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت، معنویت و سلامتی را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شما عزیزان آرزومند و خواستاریم.

  • رهروان ولایت