پایگــــاه بسیجـ دانشجویی شــهید نصــــــرالله زاده

دانشگاه آزاد واحد رشت
پایگــــاه بسیجـ دانشجویی شــهید نصــــــرالله زاده

بــِسْم ِاللْـہِ الـرَّحْمـטּِ الرَّحیـمْ
وَإِטּ یَڪُادُ الَّذِیـטּَ ڪَفَـرُو الَیُـزْلِقُـونَڪَ
بِـأَبْصَـارِ هِـمْ لَمَّـا سَمِعُـوا الـذِّڪْرَ
وَیَقُولُوטּَ إِنَّـہُ لَمَجْنُـوטּُُ وَمَـا هُـوَ إِلَّـا
ذِڪْرٌ لِّلْعَـالَمِیـטּْ

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*

حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای:

بسیج دانشجویی که برآیند آینده نگری و دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) می باشد، با گذشت حدود سه دهه از حضورش در فضای عمومی دانشگاه ها، امروز به یکی از تشکل های موثر دانشجویی تبدیل شده است. «مشخصه دانشجویی» و «رسالت انقلابی» بسیج دانشجویی، حکایت از اهمیت راهبردی و نقش بنیادین آن در حرکت به سمت «دانشگاه اسلامی» دارد.

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
* * * * * * * * * * * * * *

پیامبر(صلی الله علیه آله): هر کسی در کتابی با نوشته ای بر من صلوات بفرستد،
یعنی صلوات را بنویسید، تا نام من در آن کتاب است ملائکه برای او از درگاه حق طلب آمرزش میکنند...
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم..

نويسندگان

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

حضور ائمه در میان جامعه به علت بهره مندی از علم الهی سبب می شد تا شیعیان و حتی دیگر افراد در مسائل روزمره و جاری زندگی خود دچار سردرگمی و حیرت نشوند؛ تا آنجا که برکت و خیر وجود امام در جامعه تنها به آشکار کردن و تبیین مسائل فقهی و شرعی محدود نمی شد و مردم در بسیاری از مشکلات خود از قبیل همسر بداخلاق؛ تنگدستی و فقر، ازدواج، طب، همسایه بدخلق، مالیات سنگین، بچه دار نشدن و شفای مریضی های گوناگون به امام زمان خویش پناه می بردند و از وی طلب یاری می‌کردند.


رابطه امام به عنوان جانشین و برگزیده خدا در زمین در صورت عدم اختناق حکومت های غاصب تا بدان حد با مردم نزدیک و تنگاتنگ بود که حتی شیعیان برای ساده ترین موضوعات مانند انتخاب روزی که می خواهند سفر خود را در آن آغاز کنند از امام پرسش می‌کردند و امام با علم غیبی خود آنان را از جوانب موضوع آگاه می کرد. امام جواد(ع) در حدیثی می فرماید:«ما خزانه داران علم خدا و غیب و حکمت پروردگاریم؛ ما جانشینان انبیاء الهی و بندگان بزرگواریم.»(1)


در نتیجه علم خاص امامت و قدرت وی دراطلاع از امور غیبی بسیاری از شئون زندگی را برای مردم راحت تر می کرد و مهم ترین اثر وجود امام با توجه به شان خاص علمی که خداوند به وی عطا کرده بود آن است که مردم به پشتوانه وجود امام در کنار خویش احساس امنیت و آرامش می کنند و در مشکلات خرد و درشت خود به امام زمان خویش پناه می برند......

  • رهروان ولایت

انتخاباتِ امسال اهمیت مضاعف دارد و به یک موضوع مهم بین‌المللى تبدیل شده است؛ این را بدانید. دستگاههاى فکرى دشمنان - به قول خودشان، اتاقهاى فکر - نشسته‌اند رصد میکنند مقدمات این انتخابات را، این حادثه‌ى بزرگ را؛ دارند نگاه میکنند؛ نقشه هم دارند، هدف هم دارند. هدف جبهه‌ى دشمنان شما، نقطه‌ى مقابل هدف شما است. ۱۳۹۲/۲/۲۵

اینفوگرافیک | صحنه‌ی انتخابات ۹۲

  • رهروان ولایت

  • رهبرانقلاب:برای آرامش و وحدت کشور،قانون معیار بسیار خوبی است/انشاءالله شورای نگهبان طبق وظیفه قانونی،آنهایی را که صلاحیت دارند، معرفی میکند.
  • رهبرانقلاب:معیار اصلی درانتخاب رییس جمهور این است که کسانی باشندکه همتشان برحفظ عزت وحرکت کشور در جهت انقلاب باشد/مردم به شعارها توجه کنند،بعضی برای جلب آرا شعارهایی میدهند که از اختیاراتشان بیرون است.

  • رهروان ولایت

قرارداد اعطای امتیاز توتون و تنباکو که بین ناصرالدین شاه و ماژور تالبوت منعقد شد، در واقع دادن حق انحصاری خرید و فروش و تولید توتون و تنباکو در داخل و خارج به مدت 50 سال به تالبوت بود.


در ابتدا این قرارداد تنها در بعد اقتصادی به نظر می رسد، اما در بطن خود، ابزاری برای تسلط انگلیس بر ایران و بسط سیطره سیاسی بود. البته در حوزه اقتصادی نیز چنین قراردادی قابل تصور و باور نیست؛ چراکه این قرارداد نه تنها هیچ نفع اقتصادی برای ایران نداشت، بلکه سراسر ضرر و زیان بود.


روحانیت شیعه زمینه تسلط سیاسی انگلیس را بر ایران مشاهده می‌کرد


روحانیت شیعه در کنار سیطره اقتصادی این قرارداد، زمینه تسلط سیاسی انگلیس و استعمار را بر ایران مشاهده می کرد و ما شاهد هستیم که حکم تحریم تنباکو از جانب میرزای شیرازی صادر شد؛ حکمی که به فرموده امام خمینی (ره) در آن مرجعیت شیعه به استعمار انگلیس فهماند که با فتوای یک آقایی که در یک ده عراق سکونت دارد، می‌شود یک امپراتوری را شکست داد.

  • رهروان ولایت

جهت دانلود نشریه دانشجویی میثاق بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود نشریه میثاق

  • رهروان ولایت
  • رهروان ولایت

طبق گفته مقام معظم رهبری امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی است . همان طور که سردار محمدی عرض کردند همیشه کلمه حماسه با کلمه بسیج قرین بوده و حماسه آفرینان اصلی بسیجی ها بودند فلذا اولین مخاطب بسیجی ها هستند.

چرا حماسه سیاسی و اقتصادی نام گذاری شده؟

اشاره کردند تعریف واژه حماسه خود جناب آقا فرمودند که حماسه یعنی واقعه جهاد گونه و پرشور یک جهاد استثنایی.

حماسه کجا به کار می رود؟چرا باید حماسه خلق کرد؟

در کل شرایط عادی ممکن است به نظر برسد همه چیز بر وفق مراد است و جنگ و تهدیدی نیست . یا حماسه در اوج مبارزه معنی پیدا می کند. حماسه از نظر ولایت به معنای مبارزه جدی است و برآورد این است که هم اکنون جنگ است.

این جنگ بر سر چی است؟ ما امروز در پیچ تاریخی قرار داریم یعنی نقطه  جابه جایی تمدن ، یعنی جایی که بشریت جای خودش را عوض می کند. در تاریخ آمده است که هر دوره تاریخ یک تمدن بوده در یک جایی قرار می گیرد که تمدن می خواهد جابه جا شود. این نقطه ی عطف تاریخ است. ما الان در این نقطه ی عطف قرار داریم. مردم می خواهند تمدن جدید داشته باشند. امروز تمدن اسلامی پیامش این است که ما معنویت دنیا و آخرت را می توانیم توأم داشته باشیم. ما عبودیت پروردگار را همراه با پیشرفت علمی و صنعتی، زندگی مرفه برای مردم همزمان می توانیم با هم جمع کنیم. بیش از این تمدن به این شکل وجود نداشت مصداق فردی بود.شهید چمران در اوج داشتن در علوم و فنون فنی و ریاضی در اوج معنویت قرار داشت. از این گونه آدم ها زیادند. زیادند انسانهایی که شب ها نماز می خوانند و صبح موشک پرتاب می کنند جنگ بر سر این است.

  • رهروان ولایت

دلم پر مى ‏زند امشب براى حضرت باقر
که گویم شرحى از وصف و ثناى حضرت باقر
ندیده دیده ى گیتى به علم و دانش و تقوا
کسى را برتر و اعلم به جاى حضرت باقر

 

ولادت امام محمدباقر (ع) مبارک باد

  • رهروان ولایت

بیانات در دیدار جمعى از بانوان فرهیخته‌ى حوزوى و دانشگاهى

*رهبرانقلاب:باید کاری کنیم که فرزندان،حتما دست مادر را ببوسند. اسلام به دنبال این است/بچه ها باید مادر را تکریم کنند و این منافاتی با حالت خودمانی ارتباط بین مادر و فرزند ندارد.

*رهبرانقلاب امروز دردیدار باجمعی از زنان فرهیخته بااشاره به حضور زنان در مشاغل مختلف مدیریتی:من منعی نسبت به این مسئله ندارم،آن چیزی که اشکال دارد، افتخار به این مسئله است/کشورما ناخواسته و ندانسته درمقابل گفتمان غرب که مشاغل مردانه را به سمت زن کشانده،دچار انفعال شده.

متن کامل بیانات

  • رهروان ولایت

محمد حسین صفارهرندی بعد از ظهر امروز(پنجشنبه) در همایش “بصیرت افزایی انتخابات 92″ که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد پل تالشان برگزار شد، ابراز نمود : شعار اردو گاه اصلاح طلبان خروج از حاکمیت و قهر با نظام بود ولی امروز همانها برای ورود به نظام صف کشیدند. نمیدانم نظام ما تغییر کرده یا آرمان های آنها تغییر کرده است که امروز با شعار ورود به نظام پشت درهای انتخابات صف کشیده اند. چه شده که شعارشان عوض شده است؟

وزیر ارشاد اسلامی دولت نهم با اشاره به اینکه نگرش اصلاح طلبان در “فتنه 88 ” خروج از حاکمیت بود افزود: آنان با سوءاستفاده از ساز و کارهای قانون از تئوری فشار در خیابانها و نفوذ در سطوح قدر ت استفاده کردند که این تئوری آنان منجر به شکست شد.

وی افزود: عنصر امید بخش اصلاح طلبان در آن زمان چشم دوختن به بیرون از نظام بود یعنی نیروهای ضد انقلاب و قدرت های ناحق مسلط بر جهان و دشمن خونی انقلاب بودند.

صفار هرندی ادامه داد: با بصیرت مردم وهوشیاری رهبر انقلاب حماسه 9دی نتیجه آن شد که استان گیلان در آن زمان پیش قدم بود و با حضور زودتر خود در 8 دی، خط بطلان بر فتنه ها زد که وزیردفاع انگلیس در بیانیه ای گفت: داستان جنبش سبز در ایران به پایان رسید.

وی افزود: مادامی که مردم وابسته به نظام و ولایت هستند حتی بزرگترین قدرت های جهان نمی توانند مردم را ضربه بزنند زیرا نظام تحت اراده مردم و رهبری، همه قدرتهای شیطانی راسرکوب خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدرت اصیل انقلاب ما اول “خدا” و بعد اراده مردم بود، بیان داشت: تئوری بازگشت به نظام دوباره اصلاح طلبان در شرایط کنونی اینست که “همه شرایط را تحمل خواهند کرد حتی اگر رقیبانشان پیروز شوند شعار آنان “ما تسلیم هستیم ” است.

  • رهروان ولایت