پایگــــاه بسیجـ دانشجویی شــهید نصــــــرالله زاده

دانشگاه آزاد واحد رشت
پایگــــاه بسیجـ دانشجویی شــهید نصــــــرالله زاده

بــِسْم ِاللْـہِ الـرَّحْمـטּِ الرَّحیـمْ
وَإِטּ یَڪُادُ الَّذِیـטּَ ڪَفَـرُو الَیُـزْلِقُـونَڪَ
بِـأَبْصَـارِ هِـمْ لَمَّـا سَمِعُـوا الـذِّڪْرَ
وَیَقُولُوטּَ إِنَّـہُ لَمَجْنُـوטּُُ وَمَـا هُـوَ إِلَّـا
ذِڪْرٌ لِّلْعَـالَمِیـטּْ

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*

حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای:

بسیج دانشجویی که برآیند آینده نگری و دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) می باشد، با گذشت حدود سه دهه از حضورش در فضای عمومی دانشگاه ها، امروز به یکی از تشکل های موثر دانشجویی تبدیل شده است. «مشخصه دانشجویی» و «رسالت انقلابی» بسیج دانشجویی، حکایت از اهمیت راهبردی و نقش بنیادین آن در حرکت به سمت «دانشگاه اسلامی» دارد.

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
* * * * * * * * * * * * * *

پیامبر(صلی الله علیه آله): هر کسی در کتابی با نوشته ای بر من صلوات بفرستد،
یعنی صلوات را بنویسید، تا نام من در آن کتاب است ملائکه برای او از درگاه حق طلب آمرزش میکنند...
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم..

نويسندگان

« شهید سید موسی سید آموزنده»

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۲۵ ب.ظ

نام پدر: سید مصطفی
تاریخ تولد :1343
محل تولد : فومن
رشته تحصیلی : صنایع اتومبیل( دانشگاه فنی یزد)
تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۷/۲

محل شهادت: جزیره مجنون
«خصوصیات اخلاقی شهید»
شهید سید آموزنده الگوی برجسته ای درخانواده به حساب می آمد ودر هر فرصتی به سایر برادران و خواهرانش در مورد مسائل شرعی و نحوه ی رعایت آنها صحبت می کرد. وی دارای رفتاری پسندیده و برخوردی بسیار معقول بود، به طوری که با هر کسی ارتباط برقرار می کرد، وی را به سوی خودش جذب می نمود . در محیط بیرون از منزل نیز همانگونه که شایسته ی یک انسان مومن بود، برخورد می کرد. علاقه ی زیادی یه مطالعه ی کتب مذهبی داشت و اکثر اوقات برای فعالیت هایدینی و مذهبی خود به مسجد دهقان «گراب پس » می رفت . سید موسی دارای استعداد و هوش بالایی بود و گرایش عجیبی به فراگیری علوم دینی و الهیات داشت .در اوایل انقلاب  ،با افراد زورگو و سرمایه دار مافع رژیم ستم شاهی شدیداً مخالفت می کرد و دور از چشم آنها بر دیوار محل آنها شعار می نوشت . آن قدر این مبارزات را ادامه داد تا توانست زمین داران مستبد را از منطقه بیرون نماید و زمین های آنها را به کمک عوامل انقلاب ، به مردم محروم بدهد.
« حلالم کنید و از من راضی باشید»
با توجه به آنکه سید موسی در دانشگاه یزد مشغول تحصیل در رشته ی صنایع خودروسازی بود، اما علاقه ی فراوانی به آموختن علم الهیات داشت و همیشه اظهار می نمود که باید در این رشته ادامه تحصیل بدهم .در همین بین ، بدون اطلاع خانواده نیز از طریق بسیج دانشگاه با سایر دوستان دانشجوی خود به جبهه اعزام  میشد . ما هم به خیال آنکه سید موسی در دانشگاه درس می خواند وخبری از جبهه وجنگ نیست، بدون آگاهی از عنصر غریب و ناشناخته ای که از معرفت در وجودش چنگ انداخته است ، به طوری که بعد از شهادتش باز هم نتوانستیم ، سید موسی را بشناسیم به کار و بار خویش مشغول بود یم .تعطیلات پایان ترم ،شروع شد و شهید سید آموزنده نیز به منزل آمد تا چند روزی را در کنار مان بماند . دور از چشمان پدر و مادر وصیت نامه ای تنظیم و به خواهرشان که همسر شهید بود ، تسلیم نمود . کسی را از هدفش باخبر نکرد فقط گفت : اگر شهید شدم نامه ام را به خانواده ام بدهید .
آری سید موسی برای خداحافظی و حلالیت آمد و قصد داشت تا تعطیلات را به جبهه اعزام شود .دائماً به خاطر آنکه ما متوجه نشویم اظهار می کرد برای پروژه ی تحقیقاتی به استان های دیگر می رود و اگر موفق به تماس با ما نشد دلواپس نباشیم . در همان چند روز که بین ما بود ، پروانه وار به دور ما می گشت و از هر کاری برای رضایت ما کوتاهی نمی کرد .سید موسی بسیار خوددار بود و به آرمان و هدفش عشق می ورزید . روزی که قرار بود ، سید موسی از ما جدا شده و ظاهراً به دانشگاه برود ، چند بار این جمله را تکرار کرد که پدر و مادر حلالم کنید و از من راضی باشید و بهد ، راهی دیار سالکان  طریقت شد .او ، هرگز نخواست کسی از هجرتش مطلع شود . آن روز که به ما شهادتش را اطلاع دادند و مقارن آن ،خواهرش نیز وصیت نامه ی سید موسی را به ما داد ، به این حقیقت پی برذیم که شهید آموزنده ،چه قدر عاشق خدا ، قرآن و گوش به فرمان اما خود بود و با شنیدن فرمان بسیج سراسری اما خمینی به ندای ایشان لبیک گفت و فرصت را از دست نداد !
«نقل از مادر شهید»
-----------------------------------------------------------------------------------------
مقلد اما باشید تا زمانی که زنده هستید ! نماز را همیشه به پا دارید و قرآن زیاد بخوانید ، شوخی کم بکنید و به جای شوخی ،حدیث ائمه اطهار را بگویید و یا مطالعه کنید !
«فرازی از وصیت نامه ی شهید »
منبع: کتاب سرخ سیمایان سبز

  • موافقين ۰ مخالفين ۰
  • ۹۲/۰۷/۰۲
  • ۶۳۴ نمايش
  • رهروان ولایت

نظرات (۳)

تشکر فراوان ازین مطلب زیباتون....
  • خادم الرضا1
  • **** بسم الله الرحمن الرحیم ****

     

    سلام و عرض ادب

    می دونی چرا روی ماشین ها، چادر می کشند ؟

    با کلامی از شهیده فاطمه جعفریان به روز و منتظر حضور و نظرات سازنده تون هستیم

     

    **** منو جدا شدن از کوی تو خدا نکند ****

    شهادت کمال "انسان" است......

                                
    (امام خمینی ره)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی