پایگــــاه بسیجـ دانشجویی شــهید نصــــــرالله زاده

دانشگاه آزاد واحد رشت
پایگــــاه بسیجـ دانشجویی شــهید نصــــــرالله زاده

بــِسْم ِاللْـہِ الـرَّحْمـטּِ الرَّحیـمْ
وَإِטּ یَڪُادُ الَّذِیـטּَ ڪَفَـرُو الَیُـزْلِقُـونَڪَ
بِـأَبْصَـارِ هِـمْ لَمَّـا سَمِعُـوا الـذِّڪْرَ
وَیَقُولُوטּَ إِنَّـہُ لَمَجْنُـوטּُُ وَمَـا هُـوَ إِلَّـا
ذِڪْرٌ لِّلْعَـالَمِیـטּْ

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*

حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای:

بسیج دانشجویی که برآیند آینده نگری و دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) می باشد، با گذشت حدود سه دهه از حضورش در فضای عمومی دانشگاه ها، امروز به یکی از تشکل های موثر دانشجویی تبدیل شده است. «مشخصه دانشجویی» و «رسالت انقلابی» بسیج دانشجویی، حکایت از اهمیت راهبردی و نقش بنیادین آن در حرکت به سمت «دانشگاه اسلامی» دارد.

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
* * * * * * * * * * * * * *

پیامبر(صلی الله علیه آله): هر کسی در کتابی با نوشته ای بر من صلوات بفرستد،
یعنی صلوات را بنویسید، تا نام من در آن کتاب است ملائکه برای او از درگاه حق طلب آمرزش میکنند...
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم..

نويسندگان

«شهید مجید زحمتکش»

جمعه, ۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۲۴ ب.ظ

 نام پدر : قربان
تاریخ تولد :1340
 محل تولد : رشت
رشته تحصیلی : آموزش ابتدایی( مرکز تربیت معلم زنجان)
تاریخ شهادت :1/6/1365
محل شهادت : حاج عمران – عملیات کربلای 2
«خصوصیات اخلاقی شهید»
شهید زحمتکش جوانی بی آلایش ، قانع و جویای  معرفت بود. وی با توجه به شرایط سخت زندگی در روستا ، در کارهای کشاورزی به والدین یاری می رساند ودر همان حال به آموختن علم و باورورتر کردن قوه شناخت خویش می پرداخت و در عین حال ، پیرامون مسائل مختلف و درست اندیشیدن در مورد حل مشکلات ، تلاش می نمود . ادای فریضه ی نماز را به جماعت ، بیشتر ترجیح می داد و در مسجد امیرالمومنینِ  کنارسرِ کوچصفهان ، کلاسهای تعلیم قرآن را رونق بخشید . سخت، جویای عدل بود و گوش دادن به فرمان و فتوای مقام ولایت را تحت هر شرایطی واجب می دانست . در روابط خود با مردم ، احتیاط می کرد تا موجبات دلگیری یا ناراحت نمودن خلق الله را فراهم نسازد. برای آشنایی با آثار شهید مطهری یه مطالعه آنها روی آورد و بدین ترتیب از افکار و اندیشه های این پاره ی تن رهبر ، بهره های فراوان برد.
«جزوه های درسی ام را برایم بفرستید»
تعطیلات پایان ترم مجید شروع شده بود که یک روز صبح نزد ما آمد و گفت که تصمیم گرفته ام تا به جبهه اعزام شوم و این مدت کوتاه را نیز جهت ادای وظیفه ، خدمت نمایم . بعد از بیان درخواستش به ایشان گفتم که مجید جان یکی از برادرهایت در سومار است و دیگری نیز در جبهه حمیدیه اهواز انجام وظیفه می کند، من و مادرتان نیز پا به سن هستیم و حداقل یکی از شما باید در کنار ما باشید تا ما را حمایت کند و در صورت نیاز ، عصای دست ما باشد. شهید ، مجید زحمتکش پس از شنیدن سخنان ما چنین جواب داد:
پدر ومادر عزیزم ، امام فرموده اند که بر تمامی مردم واجب است تا به جبهه ها بروند و از کیان و حریم کشور بر علیه دشمن مهاجم ، دفاع کنند و حال ، کسی دنبال من نیامده و من به دلخواه ، این راه و مسیر را انتخاب نموده ام . زیرا در شرایط کنونی ، رفتن به جبهه یک تکلیف است . پس از شنیدن نظر مجید و آگاهی از هدفش ما دیگر چیزی نگفتیم و بعد  معلوم شد که فردا باید اعزام شوند صبح روز بعد ، وقت خداحافظی به مجید گفتم :
انشاا... وقتی از جبهه برگشتی برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد می رویم .لازم به ذکر است که هر گاه برادران مجید برای اعزام به جبهه آماده می شدند ، شهید ، ما را از بدرقه کردن آنها منع می کرد و هیچ گاه راغب نبود تا برادرانش را تا لحظه آخر ، همراهی کنیم .زیرا احساس می کرد ، شاید در روحیه ی آنها اثر منفی بگذارد . اما آن روز که قرار شد، خودش اعزام شود ، بسیار مشتاق بود که تا محل اعزام ، او را همراهی کنیم و با وی تا کنار ماشینی که به جبهه می رود ،حرکت کنیم . این مسئله برایم بسیار تعجب ٱور بود .قریب 45 روز از رفتن مجید می گذشت وما توسط تلگراف از حال و احوال او با خبر می شدیم!حتی یک روز در تلگرافی از ما خواست که مقداری از جزوات تحصیلی وی را برایش ارسال کنیم تا در سنگر وجبهه جنگ نه تنها با سلاحهای آتشین بلکه با دنبال کردن علم و دانش نیز به رویارویی با دشمن بپردازد. ما نیز همانطور که می خواست ، عمل کردیم .اما بعد از گذشت چند روز ،جزوات و نامه های او برگشت داده شد! آری شهید مجید زحمتکش در سنگر و جبهه دفاع از حق ، تکلیفی را که بر دوش داشت ، به نحو احسن انجام داد تا در پیشگاه خداوند با دستی پر مهر و قلبی مالامال از شور الهی وارد حریم حرم عشق شود .
«نقل از پدر ومادر شهید»  
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
بنده باشید و عبد باشید! مردم به جبهه کمک کنند ، به مسجد بروند و جوانها لهو و لعب را کنار بگذارند . آنهایی که نماز می خوانند و روزه می گیرند ، با مقام ولایت مخالفت نکنند و با این کار ، اعمال خود را باطل نکنند .
«فرازی از وصیت نامه ی شهید»
منبع: کتاب سرخ سیمایان سبز

 

  • موافقين ۰ مخالفين ۰
  • ۹۲/۰۶/۰۱
  • ۵۰۳ نمايش
  • رهروان ولایت

نظرات (۱)

سلام واقعا مطلب زیبایی بود.خدا روح آن بزرگوار را شاد کند...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی