پایگــــاه بسیجـ دانشجویی شــهید نصــــــرالله زاده

دانشگاه آزاد واحد رشت
پایگــــاه بسیجـ دانشجویی شــهید نصــــــرالله زاده

بــِسْم ِاللْـہِ الـرَّحْمـטּِ الرَّحیـمْ
وَإِטּ یَڪُادُ الَّذِیـטּَ ڪَفَـرُو الَیُـزْلِقُـونَڪَ
بِـأَبْصَـارِ هِـمْ لَمَّـا سَمِعُـوا الـذِّڪْرَ
وَیَقُولُوטּَ إِنَّـہُ لَمَجْنُـوטּُُ وَمَـا هُـوَ إِلَّـا
ذِڪْرٌ لِّلْعَـالَمِیـטּْ

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*

حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای:

بسیج دانشجویی که برآیند آینده نگری و دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) می باشد، با گذشت حدود سه دهه از حضورش در فضای عمومی دانشگاه ها، امروز به یکی از تشکل های موثر دانشجویی تبدیل شده است. «مشخصه دانشجویی» و «رسالت انقلابی» بسیج دانشجویی، حکایت از اهمیت راهبردی و نقش بنیادین آن در حرکت به سمت «دانشگاه اسلامی» دارد.

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
* * * * * * * * * * * * * *

پیامبر(صلی الله علیه آله): هر کسی در کتابی با نوشته ای بر من صلوات بفرستد،
یعنی صلوات را بنویسید، تا نام من در آن کتاب است ملائکه برای او از درگاه حق طلب آمرزش میکنند...
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم..

نويسندگان

سردار نقدی در دانشگاه آزاد رشت

سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۳ ق.ظ

طبق گفته مقام معظم رهبری امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی است . همان طور که سردار محمدی عرض کردند همیشه کلمه حماسه با کلمه بسیج قرین بوده و حماسه آفرینان اصلی بسیجی ها بودند فلذا اولین مخاطب بسیجی ها هستند.

چرا حماسه سیاسی و اقتصادی نام گذاری شده؟

اشاره کردند تعریف واژه حماسه خود جناب آقا فرمودند که حماسه یعنی واقعه جهاد گونه و پرشور یک جهاد استثنایی.

حماسه کجا به کار می رود؟چرا باید حماسه خلق کرد؟

در کل شرایط عادی ممکن است به نظر برسد همه چیز بر وفق مراد است و جنگ و تهدیدی نیست . یا حماسه در اوج مبارزه معنی پیدا می کند. حماسه از نظر ولایت به معنای مبارزه جدی است و برآورد این است که هم اکنون جنگ است.

این جنگ بر سر چی است؟ ما امروز در پیچ تاریخی قرار داریم یعنی نقطه  جابه جایی تمدن ، یعنی جایی که بشریت جای خودش را عوض می کند. در تاریخ آمده است که هر دوره تاریخ یک تمدن بوده در یک جایی قرار می گیرد که تمدن می خواهد جابه جا شود. این نقطه ی عطف تاریخ است. ما الان در این نقطه ی عطف قرار داریم. مردم می خواهند تمدن جدید داشته باشند. امروز تمدن اسلامی پیامش این است که ما معنویت دنیا و آخرت را می توانیم توأم داشته باشیم. ما عبودیت پروردگار را همراه با پیشرفت علمی و صنعتی، زندگی مرفه برای مردم همزمان می توانیم با هم جمع کنیم. بیش از این تمدن به این شکل وجود نداشت مصداق فردی بود.شهید چمران در اوج داشتن در علوم و فنون فنی و ریاضی در اوج معنویت قرار داشت. از این گونه آدم ها زیادند. زیادند انسانهایی که شب ها نماز می خوانند و صبح موشک پرتاب می کنند جنگ بر سر این است.

اگر جنگ است پس چرا تفنگ نیست ؟ چرا خمپاره نیست؟

علت اینجاست که آنها ما را در جنگ تحمیلی آزمودند. در دفاع مقدس ، جنگ و مبارزه ی ما را دیدند. شاگردهای این انقلاب ما آنان را در لبنان شکست دادند. در فلسطین شکست دادند می بیند نمی شود که با این شاگردهای انقلاب پنجه در پنجه بجنگند. فلذا در ظاهر سلام و علیکشان آراسته است اما در عمل جنگ تمام عیار سات. جنگ مسلحانه انجام نمی دهند چون قدرت ندارند چونکه می دانند که شکست می خورند. اما در عرصه سیاسی دخالت می کنند از مخالفان سیاسی برعلیه ما حمایت می کنند از نظر اقتصادی وضعیت آمریکایی ها رو به فنا و نابودی است. با تحقیقاتی که بنده انجام دادم و با بررسی هایی که با کارشناسان این زمینه انجام دادند دو نظر مطرح شد:

1-    خیلی زود فروپاشی نظام اقتصادی آمریکا قطعی است.

2-    یک سری کگفته اند 10 تا 12 سال دیگر فرو می پاشد.

کسی نظری درباره احیاء ندارد. اما ما با وجود این فشارها از نظر اقتصادی رشد 6/2 درصدی داریم. هر سال جایزه اسکار که دادند در این 2 سال اخیر برعلیه ایران است. حتما در زمینه ی فعالیت های ورزشی آمدند برعلیه ایران اقدام کردند و کشتی را از المپیک حذف کردند.

اما در این جنگ باید چه کرد؟

دو گفتمان وجود دارد: 1-سازش یا مقاومت         2- تسلیم یا حماسه سازی.

حرف اصلی این دو گفتمان است.

ما فلسطینی ها را پشتیبانی کردیم که تسلیم نشوند و مبارزه کنند. ما از لبنان حمایت کردیم که تسلیم نشوند حال ما تسلیم شویم، نامش چیست؟ آیه 141 سوره نساء آمده است که مومنان در برابر کافران باید بایستند «و لن یجعل الله....

کسی در یک اوج خصومت و درگیری بیاید دست مذاکره جلو آورد معنی اش چیست؟ سرنوشت کشورهایی که تسلیم شدند چیست؟ یک نمونه لیبی که تمام فناوری های هسته ای خود را در اختیار آمریکا قرار داد. آخر آمریکا تمام زیرساخت های لیبی و کارخانجات آن را از بین برد. همه را بردیم جلو حالا بیاییم عقب؟  آیا این عاقلانه است؟

برای رسیدن به 22 بهمن باید 17 شهریور را تحمل کرد. انا انتخابات ، مهمترین پیامد حضور در انتخابات این است که ایران در عرصه بین المللی حقش را می تواند بگیرد.

شاخص های انتخابات :

تکلیف هر بسیجی است. هر بسیجی فعال که دست هر کس را بگیرند و بیاورند که در انتخابات شرکت کند. انتخابات باید امن باشد. در مرحله ثبت نام باید قانون مدار باشد. در مرحله دوم تبلیغات شلوغ کاری نباشد.

شاخص های عمده انتخابات:

1-    دیانت و تقوا از بن دندان معتقد بودن به قانون مداری و پایبندی و رعایت در عمل نه گفتار.

2-    آقا می فرمایند باید دارای روحیه ای مقاوم و شجاع و دشمن ستیز داشته باشد. اهل تسلیم نباشد.

3-    با تدبیر و با حکمت و مدبر و توانایی مدیریت داشته باشد.

4-    با تهذیب باشد. آدم صادقی باشد.

5-    مهذب و پایبند به ارزش ها باشد.

  • موافقين ۱ مخالفين ۰
  • ۹۲/۰۲/۲۴
  • ۸۶۸ نمايش
  • رهروان ولایت

نظرات (۳)

  • دانشجوی بسیجی
  •   سلام، خدا قوت ، خیلی خوبه که به روز هستید، ان شاالله موفق باشید.
      اجرتون با شهدا...
    باسلام؛
    بسیارعالی.
  • شهید محمد حبیبی پور
  • سلام، خدا قوت

    ان شاالله موفق باشید.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی